BARDZO DUŻE CIŚNIENIE

Bardzo duże ciśnienie spalania, gwał­townie narastające i występujące często jeszcze przed wykonaniem przez tłok zwrotu zewnętrznego, wydatnie przyspiesza zużycie części układu korbowego. Podczas spalania detonacyjnego następuje przeistaczanie węglo­wodorów i częściowa dysocjacja produktów spalania, co sprzyja potęgowaniu się zjawisk dopalania 1 przedłuża utrzymywanie się dość wysokich temperatur we wnętrzu cylindra, a więc i przegrzewaniu części silnika (denka tłoka, zaworu wydechowego i in.) oraz dymieniu silnika (zawartość sadzy w spalinach). Wtórnym skutkiem przegrzewania się silnika w wyniku spalania detonacyjnego są samozapłony mieszanki. Dlatego też często te dwa zupełnie różne zjawiska są błędnie utoż­samiane.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)