BIEGUNOWY WYKRES

Jeżeli wał korbowy jest ułożyskowany co każde wykorbienie, czop główny przejmuje obciążenia od obu sąsiednich wykorbień, od każdego połowę siły Rk działającej na czop korbowy oraz połowę siły odśrodkowej Cw, wywołanej przez niewyrówno- ważoną masę wykorbienia mWk i działającej wzdłuż ramienia wykorbienia. Podczas dodawania tych sił uwzględnia się kąt pomiędzy sąsiednimi wykorbieniami. Biegunowy wykres obciążenia czopa głównego otrzymuje się przez graficzne złożenie biegunowych wykresów obcią­żenia dwu sąsiednich czopów korbowych, z uwzględnieniem przesunięcia w czasie zapłonów w rozpatrywanych cy­lindrach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)