DAWKOWANIE PALIWA

Przy- takim samym (objętościowo) dawkowaniu paliwa, różnice ilości ciepła uzyskiwanego w cylindrze podczas spalania benzyny i oleju napędowego mogą dochodzić do kilkunastu procent. Chcąc utrzymać niezmienioną moc silnika trzeba więc w odpowiednim stop­niu zwiększyć dawkowanie benzyny. Wyniki eksploatacji silników wielopaliwo- wych różnych marek i typów wykazują, że osiągane moce zużycie paliwa są identyczne, lub niemal identyczne przy użyciu,różnych paliw; okresy międzynaprawcze tych silni­ków są podobne jak dla klasycznych silników o zapłonie samoczynnym, miękkość pracy na paliwach lekkich i o ma­łej liczbie cetanowej jest zadowalająca, choć z reguły, mniej­sza niż przy użyciu oleju napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)