DENKO TŁOKA

Denko tłoka styka się przez stosunkowo długie okresy czasu z gorącymi spalinami i jest narażone na ich oddziaływanie erodujące 1 utlenianie, podlegając jednocześnie znacznym obciążeniom cieplnym (przejmuje do 12% ciepła wywiązu­jącego się w cylindrze). Ścianki boczne tłoków współpra­cujące z gładzią cylindrów ścierają się mechanicznie (45… :. .65% strat tarcia w szybkobieżnym silniku). Ze względu na spadek wytrzymałości materiału tłoka w miarę wzrostu temperatury oraz z uwagi na przegrzewanie ła­dunku cylindra przez zbyt silnie rozgrzane denko tłoka (co zmniejsza napełnienie lub nawet powoduje samozapłony szczególnie ważne jest utrzymywanie dopusz­czalnego rozkładu tem­peratur w główce tłoka podczas pracy silnika .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)