DO OSI WAŁU

Przykładając do osi wału korbowego (pkt O) parę wzajemnie znoszących się sił T i T” (tzw. parę zerową), otrzymuje się z sił T i V parę na ramieniu r o momencie M0. Jest to moment obrotowy silnika.Przenosząc siłę K wzdłuż linii jej działania do punktu O i    składając ją z pozostałą tam siłą T” otrzymuje się wy­padkową S” równą sile S’. Siłę S” można rozłożyfc na dwie wzajemnie prostopadłe składowe: N’ prostopadłą do osi cylindra oraz P‘ — działającą w osi cylindra. Siły N oraz N’ tworzą na ramieniu h parę o  momencie Mr równym wartości bez­względnej momentu obrotowego M0, ale przeciwnie skierowanym. Jest to moment wywracający (reakcyjny), usiłujący obró­cić cały silnik i obciążający jego zawie­szenie. Pozostała siła P’, równa sile P, jest wol­ną siłą obciążającą łożyska główne wału korbowego i przekazywaną na kadłub silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)