DODATKOWE PODGRZEWANIE

Przeważnie w chwili samoczynnego za­płonu całość dawki paliwa znajduje się już w cylindrze; spalanie ma wówczas charakter wybitnie detonacyjny i po­winno odbywać się w wydzielonej przestrzeni, a nie we wnętrzu‘cylindra; osiąga się to przez zastosowanie komory wstępnej lub rzadziej wirowej — zamiast wtrysku bezpo­średniego, dodatkowe podgrzewanie powietrza; w celu podwyższenia temperatury sprężanego powietrza w silnikach wielopali­wowych, w o wiele szerszym zakresie niż w zwykłych, sto­suje się rozmaite elementy żarowe oraz izolowane cieplnie części ścianek komór spalania, zwłaszcza wirowych,regulowanie chłodzenia silnika; w celu podwyższenia temperatury sprężanego powietrza, układy chłodzenia sil­ników wielopaliwowych z reguły wyposaża się w termostaty zapobiegające nawet nieznacznemu przechłodzeniu silnika; dotyczy to zwłaszcza silników chłodzonych powietrzem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)