DYNAMIKA UKŁADU KORBOWEGO

Analiza dynamiczna układu korbowego objaśnia oddziały­wanie występujących w nim sił i pozwala na obliczanie wytrzymałości części silnika, obciążenia łożysk, określanie charakteru drgań skrętnych itp. Przedmiotem analizy dynamicznej są zwykle tylko zmienne co do wartości 1 kie­runku siły gazowe oraz siły bezwładności, a inne rodzaje sił (np. tarcia) pomija się — bez popełniania istotnych błędów.Rozkład sił w układzie korbowym (). Pomijając rodzaje sił występujących w układzie korbowym można przyjąć, że tłok obciążony jest skupioną siłą P przyłożoną np. w osi sworznia tłokowego  I działającą wzdłuż osi cylindra.Siła Pjest wypadkową dwu składowych:N=.P’ tg/3 prostopadłej do osi cylin­dra, dociskającej tłok do ścianek cylindra oraz S = P/cos 0 działającej w osi korbo­wodu i powodującej jego ściskanie lub rozciąganie.Siłę S można przenieść wzdłuż linii jej działania do osi łba korbowodu (pkt B)oznaczając przez S’ — rozłożyć ją na dwie składowe: K = S’  cos (a + j?) =p. cos (a + 0)/cos0 normalną działającą wzdłuż promienia wykorbienia oraz T = S’ • sin (a + £) = P • sin (a + £)/cos styczną (obwodową) do koła korby.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)