GŁADŹ CYLINDRA

Gładź cylindra zabezpiecza się przed rysowaniem i żłobie­niem przez końce pływających sworzni tłokowych albo za pomocą tzw. ślizgaczy, czyli grzybków z miękkiego mate­riału, wciśniętych w oba końce sworznia  albo przy użyciu pierścieni rozprężnych o przekroju prosto­kątnym .Długość sworznia tłokowego wynosi zwykle (0,85.. .0,90) D. Maksymalne naciski sworznia tłokowego na tulejkę główki korbowodu we współczesnych silnikach samochodo­wych zawierają się przeważnie w zakresie 200.. .400 kG/cm2, a w silnikach wyczynowych dochodzą do 900 kG/cm8.Sworzeń jest zwykle pasowany w tłoku żeliwnym „obro- towo-ciasno”, a w tłoku ze stopu lekkiego — na wcisk w tem­peraturze pokojowej, przy czym właściwy luz uzyskuje się dopiero podczas pracy silnika. Pasowanie dobiera się według zasady „stałego wałka*’. Sworznie pływające pasuje się w główkach korbowodów „obrotowo-ciasno”.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)