KIERUNEK OBROTU WAŁU

Ze względu na kierunek obrotu wału korbowego rozróżnia się silniki: prawokrętne — wał korbowy obraca się w prawo — czyli patrząc na silnik od strony odbioru mocy  zgodnie z kierun­kiem obrotu wska­zówek zegara,lewokrętne — wał korbowy obraca się w lewo — czyli pa­trząc na silnik od strony odbioru mocy  w kierunku od­wrotnym do kierun­ku ‚ obrotu wska­zówek zegara. Ze względu na spo­sób sterowania do­pływu mieszanki lub powietrza do cylin­dra i opróżniania go ze spalin rozróżnia się:    rozrząd zaworo­wy — konstruowany albo jako gómozaworowy, z zaworami w głowicy  i z wałem rozrządu umieszczonym w kadłubie lub głowicy, albo dolnozaworowy, z zaworami w kadłubie  albo zaworowy mieszany — z zaworami ssą­cymi w głowicy i zaworami wydechowymi w kadłubie ,   rozrząd suwakowy, z suwakiem wirującym  lub z suwakiem wykonującym ruchy posuwisto-zwrotne , rozrząd tłokowy; tłok poruszając się posuwisto-zwrotnie odsłania i zasłania szczeliny (kanały gazowe w ściance cylindra,rozrząd mieszany (tłokowo-zaworowy); dopływem gazów steruje tłok, a spaliny uchodzą z cylindra przez zawór lub odwrotnie .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)