KINEMATYKA UKŁADU KORBOWEGO

Układ korbowy składa się ze złożenia tłokowego (tłok, pier­ścienie tłokowe i sworzeń tłokowy), korbowodu i wału kor­bowego. Zadaniem układu korbowego jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału kor­bowego .Układ korbowy samochodowego silnika spalinowego może być wykonany jako:  symetryczny (prosty — oś cylindra prze­cina oś wału korbowego; układ najczęściej stosowany,   asymetryczny — oś cylindra nie przecina osi wału korbowego; przesunięcie osi cylindra (zazwyczaj w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu wału korbo­wego) nie przekracza 10% skoku tłoka i powoduje bardziej równomierne rozłożenie nacisków bocznych tłoka na ścianki cylindra, co sprzyja bardziej równomiernemu ich zużywaniu się .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)