KOMORA PÓŁKULISTA

Komora półkullsta (lub stożkowa) odznacza się najmniej­szym stosunkiem powierzchni do objętości; niezbędne zawirowanie mieszanki zapewnia odpowiednio uwypuklone denko tłoka  ; komory tego typu spotyka się prawie wyłącznie w silnikach wyczyno­wych. Właściwy dobór kształtu komory spalania jest trudny, przy czym konieczne są długotrwałe i kosztowne badania laboratoryjne. Celem ulepszania kształtu komory spalania jest, aby dla paliwa o danej liczbie oktanowej uzyskać maksimum średniego ciśnienia indykowanego oraz obniżyć do minimum zużycie paliwa przez silnik, osiągając jedno­cześnie żądaną szybkobieżność silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)