KOMORA WIROWA

Komorę wirową łączy z wnętrzem cylindra jeden lub rzadziej kilka kanałów o dużych przelotach, tworżących tzw. gardziel. Kanały te są z reguły stycznie doprowadzone do. ścianek: komór wirowych. Podczas suwu sprężania [powietrze napływa z cylindra przez gar­dziel do komory wirowej, gdzie ulega bardzo silnemu zawirowaniu. Paliwo jest wtryskiwane do komory wirowej, w której wskutek intensywnego wirowania powietrza istnieją wa­runki sprzyjające szybkiemu parowaniu paliwa i mieszaniu się go z powietrzem, co zmniejsza opóźnienie zapłonu. W miarę rozwijania się procesu spalania z komory wirowej do cylindra wypływa coraz gwałtowniej mieszanina płoną­cych gazów, unosząca ze sobą resztki niespalonego paliwa, które dopalająsSię we wnętrzu cylindra. . – Granica dymienia odpowiada umiarkowanemu nadmiarowi powietrza (0,20. …0,30, czyli a = 1,2. . 1,3).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)