KSZTAŁT DENKA

W silniku wysokoprężnym kształt denka tłoka wynika z rodzaju komory spalania, ponieważ wgłębienia denka często spełniają określone zadania podczas tworzenia i spalania mieszanki.W silniku o bezpośrednim wtrysku paliwa, wnęka w denku tłoka stanowi przeważnie właściwą komorę spalania. Ponadto w silnikach górnozaworowych denka tłoków mają niekiedy wgłębienia, które uniemożliwiają uderzanie tłoków o grzybki otwartych zaworów. Tłoki silników dwusuwowych mają przeważnie denka wypukłe, a niekiedy zaopatrzone w garby (tzw. deflektory) odchylające napływające stru­mienie mieszanki, co polepsza przepłukiwanie cylindrów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)