KSZTAŁT KOMORY SPALANIA

Kształt komory spalania i miejsce umieszczenia świecy zapłonowej decydują o kształcie, wielkości powierzchni frontu płomienia i intensywności zawirowania ładunku, wyprzedzenie zapłonu; spalanie mieszanki musi zawsze trwać przez pewien okres czasu; maksimum pracy użytecznej uzyskuje się, gdy wyprzedzenie zapłonu jest tak dobrane, aby maksimum ciśnienia przypadło 8. . .10. w. k. po ZZ; wyprzedzenie zapłonu powinno zwiększać się ze wzrostem prędkości biegu silnika i ze zmniejszeniem jego obciążenia    skład mieszanki wpływa przede wszystkim na szybkość spalania, a więc pośrednio i na najkorzystniejsze wyprzedze­nie zapłonu; najprędzej spala się mieszanka o współczyn­niku składu a = 0,8…0,9 i wymaga ona najmniejszego wyprzedzenia zapłonu; współczynnik twardości biegu sil­nika jest wówczas największy, ciśnienie, spalania pz pod­wyższa się do maksimum, a wykres indykatorowy ma naj­większą powierzchnię, .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)