LICZBA SUWÓW

Ze względu na liczbę suwów tłoka przypadających na jeden przebieg pracy w cylindrze, rozróżnia się silniki:  dwusuwowe — podczas przebiegu pracy tłok wykonuje dwa suwy, a wał korbowy jeden pełny obrót; co drugi suw tłoka jest suwem pracy,czterosuwowe — podczas przebiegu pracy tłok wykonuje cztery suwy, a wał korbowy dwa pełne obroty; co czwarty suw tłoka jest suwem pracy.Z uwagi na rozmieszczenie i układ cylindrów rozróżnia się:    układ rzędowy — osie wszystkich cylindrów leżą w jednej płaszczyźnie, wał korbowy znajduje się z jednej strony cylindrów, a głowica lub głowice zamykają cylindry z dru­giej strony; ze względu na ustawienie rozróż­nia się z kolei cylindry stojące (pionowe, głowica od góry), skośne (odchylone od pionu), leżące (poziome) oraz wiszące (pionowe, głowica od dołu).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)