LUZY W CYLINDRACH

Luzy w cylindrach tłoków ze stopów lekkich w porównaniu z żeliwnymi są o wiele większe, co sprzyja stukaniu tłoków 1 wzmaga ich zużycie, zwłaszcza w silnikach o rozległych zakresach zmienności prędkości biegu i obciążeń. Aby ograniczyć luzy tłoków w cylindrach stosuje się stopy lekkie zawierające dodatki zmniejszające ich rozszerzalność cieplną (np. 20% krzemu obniża współczynnik rozszerzalności- 30%) lub odpowiednio opracowuje się konstrukcję tłoków.Aby zwiększyć odporność na ścieranie, tłoki ze stopów lek­kich poddaje się sztucznemu starzeniu i obróbce cieplnej, a ich powierzchnie ślizgowe — specjalnym zabiegom, jak:  powlekanie galwaniczne — elektrolityczne pokrywanie chromem porowatym,    eloksalowanle — elektrochemiczne utlenianie powierzchni stopu aluminiowego w kwasowej kąpieli (tzw. metoda ano­dowa), dzięki czemu powstaje porowata warstewka tlenków aluminium (grubości 0,01.. .0,03 mm) o dużej twardości i   żaroodporności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)