NACISKI SWORZENI

Naciski sworzni w piastach tłoków współczesnych silników samo­chodowych wynoszą 130.. .350 kG/cm2, a w silnikach wy­czynowych — do 600 kG/cmVPołożenie osi sworznia tłokowego  wynika zwykle z dążenia do ograniczenia wysokości tłoka, przy czym na ogół rezygnuje się z równomiernego rozkładu nacisków na długości płaszcza. Aby polepszyć warunki pracy tłoka nie­kiedy przesuwa się oś sworznia względem osi cylindra o,(0,02.. .0,03) D w kierunku działania największej siły hocznej .Podczas pracy silnika główka tłoka nagrzewa się silniej niż płaszcz , przy czym ścianka główki tłoka, jest o  wiele grubsza niż ścianka płaszcza. Z tego względu tłok obrabia się zwykle skrawaniem w taki sposób, aby kształt cylindryczny, (jednakowe średnice na całej wysokości) przybierał dopiero po nagrzaniu się w silniku doprowadzo­nym do stanu równowagi cieplnej .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)