NIEPRAWIDŁOWOŚCI SPALANIA MIESZANKI

Spaliny w cylindrze silnika mają znacznie wyższą temperaturę od niespalonej jeszcze części mieszanki, która ulega od nich ogrzaniu i jed­nocześnie sprężaniu. W określonych warunkach mogą w nie­spalonej jeszcze mieszance powstawać miejscowe ośrodki zapłonu, od których rozpoczyna się spalanie, jeszcze przed dojściem do nich głównego frontu płomienia wywołanego przez świecę zapłonową. Prędkość rozprzestrzeniania się nowych frontów płomienia jest znacznie większa niż frontu pierwotnego. Spalanie takie nosi nazwę stukowego, ponie­waż jego objawem zewnętrznym jest metaliczne stukanie w wyniku uderzania, fal ciśnienia o ścianki komory spa­lania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)