Nowy tłumik w stary aucie

Co zrobić, kiedy nasz tłumik właśnie się rozleciał, a jesteśmy posiadaczami nietypowego na przykład zabytkowego auta. Czy można dopasować tłumik od innego pojazdu i na co zwracać uwagę. Oczywiście najlepiej jest zastąpić stary tłumik nowym identycznym, gdy nie jest to możliwe to mamy problem. Do każdego silnika odpowiedni tłumik dobierany, a właściwie konstruowany jest na podstawie skomplikowanych wyliczeń, biorących pod uwagę wszystkie parametry danego silnika, ale i całego układu wydechowego. Zastąpienie tłumika podobnym, a właściwie od podobnego samochodu wyposażonego w taki sam silnik jest możliwe, ale będzie to pewnym przybliżeniem i nie musi dać dobrych rezultatów. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie kilku podobnych tłumików na hamowni. Montując kolejno każdy tłumik musimy dokonać pomiaru głośności, momentu obrotowego, szczególnie w zakresie niskich obrotów, pomierzyć moc silnika i skład spalin. Po żmudnych i długotrwałych próbach jesteśmy w stanie dobrać tłumik o charakterystyce najbardziej zbliżonej do tłumika oryginalnego. To jakie ma wymiary zewnętrzne nowo dobrany tłumik, nie ma już tak dużego znaczenia. Zawsze jesteśmy w stanie tak przekonstruować zawieszenie tłumika, by zmieścił się w naszym pojeździe. Będzie to tym bardziej łatwiejsze, że nowoczesne tłumiki są przeważnie mniejsze od swoich starszych odpowiedników. Cały ten opis doboru nowego tłumika do parametrów silnika dotyczy w zasadzie tłumika końcowego. Jeśli chodzi o tłumik wstępny, czasem nazywany środkowym to jego dobór jest znacznie łatwiejszy, gdyż parametry którym musi odpowiadać nie są tak drastyczne. Możemy dobrać taki tłumik który będzie miał podobne gabaryty i co najważniejsze taką samą średnicę wlotu i wylotu spalin jak tłumik oryginalny. Pamiętać należy również, że tłumik którym zastąpimy stary uszkodzony element musi posiadać tak zwaną homologację, gdyż bez niej nie zarejestrujemy auta w wydziale komunikacji, a właściwie nie przejdzie ono obowiązkowego badania technicznego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)