ODPORNOŚĆ PIERŚCIENI

Pierścienie tłokowe wykonuje się z drobnoziarnistego żeliwa o  strukturze perlityczno-sorbitycznej. Skład chemiczny że­liwa zależy od rodzaju pierścieni i metod ich wytwarzania. Niekiedy pierścienie tłokowe wyrabia się z żeliwa uszlachet­nionego składnikami stopowymi, jak: krzem (do 3%), man­gan (0,5%) oraz nikiel, chrom, molibden, miedź. Coraz szerzej na pierścienie tłokowe stosuje się modyfikowane żeliwo sferoidalne.Odporność pierścieni tłokowych na zużycie zależy w znacz­nym stopniu od struktury oraz twardości materiału pier­ścieni i ścianki cylindra. Twardość pierścieni wynosi zwykle 220 HB. Chromowanie zewnętrznej powierzchni pierścienia zwiększa jego twardość, zwłaszcza w razie znacz­nych obciążeń cieplnych, lecz jednocześnie utrudnia do­tarcie się pierścienia do gładzi cylindra i zwiększa jego zu­życie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)