OSIĄGANE WARUNKI

Osiąga się to przez stworzenie wa­runków do łatwego od­pływania nadmiaru cie­pła z denka tłoka. Nie­kiedy tłok wymaga na­wet dodatkowego chło­dzenia, np. przez natry­skiwanie od wewnątrz olejem silnikowym. Nadmiar ciepła odpły­wa od gładzi cylindra głównie przez pierścienie tłoko­we (40.. .60%), częścio­wo przez występy tłoka między pierścieniami (do 30%) oraz płaszcz tłoka (20…30%). Nie­wielką ilość ciepła (5… 10%) odprowadza olej silnikowy i powietrze znajdujące się w skrzy­ni korbowej. Materiał tłoka powinjen spełniać określone, często sprzeczne ze sobą, wymagania, z których najważniejsze to: duża wytrzymałość w wysokich temperaturach, mały ciężar, dobre przewodnictwo cieplne, mała rozszerzalność cieplna, duża odporność na ścieranie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)