OWALIZACJA TŁOKA

System AUTOTHERMIC . Między piastami a płaszczem tłoka wtopione są dwie wkładki ze stali niskowęglowej (0,08 % C). Wkładki takie wraz ze ściankami płaszcza ze stopu lekkiego tworzą element bimetalowy, który odkształcając się podczas nagrzewania nadaje płaszczowi kształt eliptyczny i kompensuje w ten sposób odkształcenia cieplne. Tłoki AUTOTHERMIC mają zwykle przecięcia poprzeczne. Aby za­pobiec skłonności tłoka do zacierania się w cylindrze wskutek odkształceń wy­woływanych przez obcią­żenia mechaniczne i cie­plne, płaszcz tłoka spłasz­cza się w sąsiedztwie piast sworznia — czyli owali- zuje. W rezultacie zewnę­trzna ścianka poprzeczne­go przekroju tłoka ma na zimno kształt elipsy łub owalu, przy czym mała oś elipsy jest równoległa do osi sworznia tłokowego.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)