POD KONIEC SPALANIA

Pod koniec suwu sprężania mieszanka wypy­chana ze. zwężającej się szczeliny przepływa do właściwej komory spalania; ulega ona przy tym silnemu zawirowaniu ułatwiającemu odparowanie paliwa i przyspieszającemu przebieg spalania; komory tego typu spotyka się jeszcze w umiarkowanie obciążonych cieplnie silnikach samocho­dów ciężarowych (np. silnik S-47 samochodu STAR-25), komora klinowa jest w zasadzie unowocześnioną wersją komory wirowej, opracowaną w celu uproszczenia obróbkiusztywnienia dolnej płyty głowicy; zasadnicza część ko­mory ma kształt klinowego odcinka walca kołowego; niewielka część objętości komory przypada na szczelinę o małej wysokości pomiędzy denkiem tłoka i płaską (najczęściej) dolną płytą głowicy; zawirowanie mieszanki i jej£spalanie — podobne jak w ko­morze wirowej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)