POWLEKANIE KONTRAKTOWE

Powlekanie kontaktowe — elektrochemiczne nakładanie warstwy cyny lub kadmu o grubości 0,004.. .0,006 mm przez zatapianie w roztworze, co ułatwia dotarcie i zwiększa odpomość na ścieranie mechaniczne; tłoki silnie obciążonych cieplnie silników (dwusuwowe, chłodzone powietrzem) powleka się warstwą ołowiu (o grubości 0,003.. .0,006 mm),   powlekanie stopionym metalem — przez zatapianie w stopionym metalu do pokrywania (np. cyna, kadm itp.),  grafitowanie — wypełnianie powierzchniowych chropowatości grafitem koloidalnym.Konstrukcja tłoka zależy od jego przeznaczenia. Denko tłoka z częścią pierścieniową tworzą tzw. główkę. Cylindryczna część prowadząca stanowi tzw. płaszcz, do którego należą również piasty sworznia tłokowego. Tłoki silników o zapłonie iskrowym mają zwykle denka płaskie lub lekko wypukłe — najkorzystniejsze wytrzymałościowo, o najmniejszych powierzchniach przejmowania ciepła od spalin i najprostsze w produkcji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)