Przyczyny awaryjności tłumików

Gdy zaczniemy się przyglądać pracy układu wydechowego zaobserwujemy w jak trudnych technicznie warunkach on pracuje. Spaliny jakie wydostają się z silnika samochodowego mają bardzo wysoką temperaturę, która sięga prawie tysiąca stopni Celsjusza. Otoczenie zewnętrzne w stosunku do tych temperatur ma z kolei bardzo niskie temperatury, szczególnie ta różnica jest ogromna zimą gdy na zewnątrz pojazdu mamy do czynienia z silnymi mrozami. Nie zapominajmy również, że nie zawsze mamy do czynienia z suchymi drogami, nasze samochody poruszają się także podczas padającego deszczu, nie raz zmuszone są pokonywać głębokie kałuże. Kontakt rozgrzanego układu wydechowego z wodą z kałuż na pewno nie wróży dobrze dla jego stany technicznego. Jak bardzo rozgrzewa się tłumik podczas jazdy, mógł doświadczyć ten to niechcący dotknął tego elementu tuz po zatrzymaniu samochodu. Na pewno musiał leczyć oparzenia. Trzeba też zauważyć, że najbardziej narażoną częścią z całego układu jest tłumik końcowy, oraz tłumik środkowy oraz odcinek rury łączącej oba tłumiki. Ważnym elementem wpływającym na żywotność układu wydechowego jest to w jakich warunkach porusza się nasz samochód. Zabójcza dla układu wydechowego samochodu jest przede wszystkim jazda w tak zwanym trybie miejskim. Układ wydechowy pojazdy swoją prawidłową temperaturą pracy osiąga po przejechaniu około pięciu kilometrów. Ponieważ jazda po mieście składa się przeważnie z krótkich odcinków, są one zabójcze dla wszystkich elementów układu wydechowego. Przyczyną jest oczywiście zagęszczenie spalin wewnątrz nie rozgrzanego jeszcze całego układu. Podczas procesu spalania wytwarzają się liczne związki chemiczne, które przy krótkich przebiegach jezdnych pojazdu z wymieszaniem się z wodą w tłumiku tworzą kwasy, które niszczą ściany tłumika samochodowego od środka. Dodatkowo jeszcze zły wpływ na stan techniczny układu wydechowego ma częste włączanie i wyłączanie silnika samochodu. Zimą dodatkowo niekorzystnie na elementy układu wydechowego wpływa sól, jaka jest rozsypywana na nawierzchniach dróg. Jest ona przyczyną licznych zewnętrznych korozji tłumików jak i innych elementów układu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)