Ryczy czy tłumi

Jednym z tych mechanizmów którymi na co dzień się najmniej zajmujemy jest układ w22ydechowy. No bo po pierwsze co tam oglądać i co tam może się psuć? Najwyżej odpadnie nam tłumik, Lu zacznie ryczeć. Nikomu do głowy nie przychodzi okresowa kontrola nie mówiąc już o wymianie na nowy kiedy jeszcze stary nie odpadł. A przecież z biegiem lat i stopnia zużycia zmienia się charakterystyka tłumika samochodowego. Coraz większy hałas dobywa się z jego wnętrza, wskazując na spory już przebieg samochodu. A pamiętamy jak było cicho, zaraz gdy nabyliśmy samochód? Co prawda za hałasy winę ponoszą także inne elementy, nie tylko tłumik samochodowy, ale należy przyznać, że jest on tu głównym winowajcą. Warto więc jednak wymieniać samochodowy tłumik końcowy, czy nie? Dlaczego tłumik końcowy, pozostawiając resztę w spokoju? Ponieważ ze względu na swoją konstrukcję samochodowy tłumik środkowy nie jest tak narażony na zużycie jak jego większy brat. Po prostu tłumik środkowy mówiąc w uproszczeniu to stalowa rura z dziurkami otoczona materiałem głuszącym w postaci wełny metalowej i zamknięta w puszce obudowy. Nie ma co się zużywać, bo jeśli nawet w skutek notorycznej jazdy tylko po mieście, albo na krótkich odcinkach, lub uszkodzenia katalizatora i sondy lambda zostanie on zapchany sadzą i pozostałościami po spalaniu benzyny w silniku, to Itak wystarczy jedna długa podróż, aby go „przepalić” i aby tłumik samochodowy środkowy wrócił do dawnej formy. Niestety inna konstrukcja, znacznie bardziej skomplikowana powoduje że na taką regenerację samochodowego tłumika końcowego liczyć nie możemy. Więc może wymieniać na przykład co cztery lata. Ostatnio przeprowadziłem taki test. W pięcioletnim fiacie wymieniłem końcowy tłumik na nowy, mimo że stary nie okazywał żadnych oznak swojego końca. Efekt, zrobiło się w aucie wyraźnie ciszej, szczególnie przy większych prędkościach. Co prawda był to jedyny efekt tej wymiany, żadne inne osiągi pojazdu nie uległy zmianie, ale wymiany nie żałuję. Konkluzja tłumiki samochodowe należy wymieniać nawet jeśli jeszcze nie ryczą.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)