SILNIKI WIELOPALIWOWE

Silniki wielopaliwowe, przystosowane do zasilania najroz­maitszymi rodzajami paliwa ciekłego są głównie przedmio­tem zainteresowania kół wojskowych na całym świecie. Rozwój takich silników ma poważne znaczenie gospodarcze, gdyż do ich zasilania można wykorzystywać około 75% składników ropy naftowej, podczas gdy obecnie tylko 50..55% jej produktów przerobu nadaje się do napędu klasycznych silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym (łącznie).Czynniki kształtujące przebieg spalania. Zastępując klasyczne paliwo silnika o zapłonie samoczynnym — olej napędowy np. przez naftę czy benzynę, konieczne jest stosowanie takich warunków powstawania i spalania się mieszanki, aby spalanie paliwa o niskiej liczbie cetanowej przebiegało prawidłowo, to znaczy bez nadmiernego opóźnienia zapło­nu i zbyt gwałtownego narastania ciśnienia w cylindrze.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)