SKUTEK DOPASOWANIA

Niekiedy nad pierwszym pierścieniem uszczelniającym wytaoza się rowek o szero­kości         mm, który zabezpiecza pierścień przed zbyt silnym nagrzewaniem . Wskutek dopasowania z luzem swej bezwładności pierścienie tłokowe wybijają z czasem rowki w główce tłoka. Najsilniej wy­bija swój rowek pierwszy pier­ścień uszczelniający, najluźniej spasowany i podlegający naj­większym obciążeniom cieplnym oraz mechanicznym, pracujący w niekorzystnych warunkach smarowania. Dlatego też w nie­których silnikach, zwłaszcza wy­sokoprężnych, stosuje się tłoki z wtopionymi pierścieniami ze stali austenitycznej łub żeliwa sto­powego (metoda Al-Fin), w któ­rych wytoczone są rowki na je­den, rzadziej dwa lub niekiedy trzy uszczelniające pierścienie tłokowe.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)