SPALANIA W CYLINDRZE SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO

Paliwo wtryskiwane do komory spalania wysokoprężnego silnika o zapłonie samoczynnym ulega (z wyjątkiem niektórych silników wielopaliwowych) roz­pyleniu na bardzo drobne kropelki, częściowo paruje i mie­sza . się ze sprężonym powietrzem, którego temperatura wynosi 600…700°C i znacznie przekracza temperaturę zapłonu paliwa. Tworzą się w ten sposób liczne ośrodki zapłonu, od których zapala się mieszanka powstała z od­parowującego w dalszym ciągu paliwa. W komorze spa­lania silnika wysokoprężnego brak jednolitego frontu płomienia i trudno mówić tu o szybkości spalania, a prze­bieg spalania charakteryzuje raczej szybkość (intensywność) wydzielania się ciepła w wyniku spalania paliwa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)