Spawać czy wymieniać

Nie ma chyba kierowcy, który nie stanął przed dylematem naprawy bądź wymiany tłumika samochodowego. Rozwiązaniem alternatywnym dla wymiany uszkodzonego tłumika samochodowego jest naprawa polegająca na zespawaniu pękniętego miejsca. Pytanie bardzo dobre. Jeżeli dziura w tłumiku jest mała można się zdecydować na zakup specjalnej taśmy do tłumików i zaklejenie dziury w elemencie tłumika. Z góry jednak trzeba wiedzieć, ze jest to naprawa bardzo doraźna a efekt jej jest bardzo, ale to bardzo krótkotrwały. Wielu kierowców przy takich awariach w pierwszym odruchu decyduje się na dokonanie naprawy polegającej na zespawaniu dziury w tłumiku samochodowym. Bardzo szybko jednak żałują swojej decyzji, gdyż najczęściej okazuje się, że nasz tłumik samochodowy jest już w takim stanie, ze przypomina ser szwajcarski. Szybko bowiem powstaje następna dziurka i następna. Jedynym najrozsądniejszym wyjściem w przypadku awarii tłumika samochodowego jest jego wymiana na całkowicie nowy element. Tutaj nie ma co bawić się w oszczędności, bo można w myśl przysłowia, że chytry dwa razy traci, wydać o wiele więcej na naprawy aby w końcu Itak zamontować nowy tłumik samochodowe. Prawdę mówiąc cały układ wydechowy samochodu skonstruowany jest z takich elementów, których awaria praktycznie wymusza na właścicielu samochody wymianę na całkiem nowe elementy zamienne. Naprawa kolektora czy katalizatora nie wchodzi w rachubę. Gdy dochodzi do awarii tych elementów konieczna jest ich wymiana na nowe. W przypadku awarii sondy lambda, która jest najistotniejszym elementem katalizatora, pamiętajmy aby nie żałować na zakupie nowej i wybierajmy naprawdę wysokiej jakości sondy, pamiętajmy że od ich pracy zależy zużycie paliwa przez nasz samochód. Zły wybór sondy może nas drogo kosztować, gdy zamiast siedmiu litrów paliwa zużyjemy ich dziesięć albo i więcej. Nie zapominajmy także, że awaria układu wydechowego naszego samochodu to nie tylko wzrost poziomu hałasu przez dziurawy tłumik, czy zwiększone zużycie paliwa gdy awarii ulegnie katalizator. Awarie tego systemu mogą doprowadzić do awarii silnika, dlatego należy je szybko usuwać.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)