ŚRODKI KONSTRUKCYJNE

W tym celu stosowane są najrozmaitsze środki konstruk­cyjne. Najskuteczniejsze z nich, to:    zwiększenie stopnia sprężania, przez co uzyskuje się znaczne podwyższenie temperatury powietrza pod koniec sprężania;.przeważnie w silniku wielopaliwowym stopień sprężania zwiększa się na stałe (do 21. . .26); niekiedy sto­suje się regulację stopnia sprężania przez wyłączanie części komory spalania,, zależnie od rodzaju używanego paliwa (np. silniki SOFAM); obok zwiększenia stopnia sprężania często korzysta się i z innych środków konstrukcyjnych, zmniejszających twardość biegu silnika, stosowanie dzielonych komór spalania; różnica w opóź­nieniu zapłonu podczas pracy silnika na oleju napędowym benzynie może dochodzić (szczególnie przy wtrysku bezpo­średnim) do 15…18° o.w.k.; zatem w razie zasilania silnika benzyną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)