STOPIEŃ SPRĘŻENIA

Z uwagi na stopień sprężania rozróżnia się silniki: .    niskoprężne, o zapłonie iskrowym lub żarowym; teore­tycznie obieg OTTO (lub SABATHlS); stopień sprężania w granicach 6. ..11; niektóre niskoprężne silniki wyczy­nowe mają stopień sprężania dochodzący do 16, wysokoprężne, silniki o zapłonie samoczynnym; teore­tycznie obieg DIESEL (lub SABATHfi); stopień sprężania w granicach 12…22; ze względu na budowę komór spalania rozróżnia się przy tym silniki: z wtryskiem bezpośrednim), z komorami wirowymi z komorami wstępnymi  oraz z zasobnikami powietrza .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)