STOSOWANE NA TŁOKI

Na tłoki silników samochodo­wych stosuje się:  żeliwo, z uwagi na małą rozsze­rzalność cieplną, zadowalającą wy­trzymałość ł odporność na ściera­nie w temperaturach do 400 °C oraz niewielką skłonność do zacierania się; obecnie żeliwo wychodzi z uży­cia, głównie ze względu na małą przewodność cieplną (zbyt wyso­kie temperatury denka) i stosun­kowo duży ciężar, stopy lekkie o osnowie z alu­minium, z uwagi na mały ciężar, dużą przewodność cieplną, mały współczynnik tarcia, łatwość odle­wu i obróbki; istotne wady stopów lekkich to: mała wytrzymałość mechaniczna (zwłaszcza powyżej 350 °C), mała odporność na ściera­nie, niska żaroodporność oraz zna­czna rozszerzalność cieplna.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)