SWORZNIE TŁOKOWE

Tłoki takie często mają różnego rodzaju wkładki. Silniki dwusuwowe o rozrządzie szczelinowym zaopatruje się w tłoki nieprzecinane i bez wkładek, wykonane ze stopów o  małej rozszerzalności cieplnej.Aby zapewnić wymagane wyrównoważenie silnika, tłoki dobiera się pod względem ciężarowym z odchyłkami maksi­mum do 0,5.. .1,0% ciężaru jednego tłoka.Sworznie tłokowe. Sworzeń zapewnia przegubowe połącze­nie tłoka z korbowodem. Środkowa część sworznia obejmo­wana jest przez główkę korbowodu, a końce osadzone są w piastach tłoka. Ze względu na małe wymiary (mała prze­strzeń wewnątrz tłoka) sworzeń podlega podczas pracy sil- mka bardzo dużym zmiennym obciążeniom, wywoływanym przez siły gazowe i siły bezwładności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)