SZCZYTOWE CIŚNIENIE

Szczytowego ciśnienia; w okresie tym spala się niemal natychmiast cała ilość paliwa zmieszanego już ze spręża­nym powietrzem — czyli zasadniczo cała ilość paliwa roz­pylonego dotychczas we wnętrzu cylindra; szczytowe ciśnienie spalania dochodzi przeważnie do 50.. .80 (nie­kiedy 100 lub więcej) kG/cmai osiąga to maksimum już po wykonaniu przez tłok wzrostu zewnętrznego; gwałtow­ność niekontrolowanego  spalania powoduje charakterystycz­ną twardość biegu silników wysokoprężnych, którą uważa się na ogół za dopuszczalną, jeżeli współczynnik twardości biegu (patrz punkt 335) nie przekracza 5 kG/cm2 • °o. w. k.,  spalanie kontrolowane (spadek ciśnienia, podwyższanie się temperatury do maksimum); w okresie tym spala się zasadniczo cała reszta dawki wtryskiwanego paliwa, przy czym w pewnym stopniu środkami konstrukcyjnymi można wpływać na przebieg procesu spalania; umownie przyjmuje się, że spalanie kontrolowane kończy się z chwilą osiągnięcia przez ładunek cylindra najwyższej temperatury wynoszą­cej 1500.. .2100 °C; w okresie tym maleje ciśnienie spalin, ponieważ zwiększa się objętość przestrzeni roboczej cylin­dra wskutek zbliżania się tłoka z coraz większą prędkością do wału korbowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)