Taśmy do tłumika samochodowego

Dziesięć lat temu gdy nawet małe uszkodzenia tłumika wymuszały działania na kierowcach bardziej radykalne działania niż jest to obecnie. Kiedyś awarie tego typu trzeba było natychmiast usunąć poprzez zaspawanie powstałego ubytku bądź też poprzez wymianę elementu układu wydechowego na zupełnie nowy. Najbardziej awaryjną częścią tego układu był i jest tłumik samochodowy. Praca jego odbywa się w bardzo specyficznych i szczególnie korozyjnych warunkach. Rozgrzewany do niezwykle wysokiej temperatury przez powstałe spaliny w cyklu pracy silnika, kontakt z niskimi temperaturami zewnętrznymi otoczenia, a do tego jeszcze deszcz, śnieg i środki żrące na drogach zimą powodują, ze po kilku latach eksploatacji jesteśmy zmuszeni wymienić tłumik samochodowy naszego samochodu. Posiadacze samochodów wiedza doskonale, że ceny poszczególnych elementów układu wydechowego nie są niskie a i koszt napraw polegających na zespawaniu dziurawych elementów nie jest też sprawą tanią a do tego jeszcze niezmiernie wątpliwą. Już niejeden z kierowców w kilka dni po spawaniu tłumika, musiał dokonywać ponownej naprawy, która już była wymiana uszkodzonego elementu. Na pewno żałował wtedy, że nie zdecydował się na wymianę od razu i tak naprawdę to wyrzucił pieniądze na spawanie. Współcześnie kierowcy mają trochę łatwiej. Na pomoc przyszły im nowe technologie z dziedziny chemii. Obecnie możemy nabyć kilka dość dobrych środków, które przy małych uszkodzeniach tłumika samochodowego jesteśmy w stanie naprawić sami, bez pomocy warsztatu samochodowego i w ten sposób przedłużyć jego żywotność. Taką możliwość daje nam taśma do naprawy tłumików samochodowych o nazwie VE 82009 Exhaust System Repair Tape Type, bądź też inny specjalny środek do naprawy tłumików, przypominający z wyglądu bandaż o nazwie K2 Bandex-blister. Oczyszczone uszkodzone miejsca tłumika samochodowego owijamy dokładnie i szczelnie tymi taśmami, tak aby przykryły miejsce uszkodzenia. W przypadku powstania ubytków w miejscach złączeń blach tłumika powinno się użyć specjalnego cementu samochodowego, odpornego na działanie wysokich temperatur, który używany jest w warsztatach do łączenia ze sobą elementów układu wydechowego. Przy małych ubytkach na łączeniach w tłumiku samochodowym ten środek też doskonale się sprawdza.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)