TŁOKI I SWORZNIE

Tłok ma kształt walca zamkniętego z jednej strony przez denko i związanego przegubowo za pomocą sworznia tło­kowego z korbowodem. W cylindrze pracującego silnika tłok porusza się posuwisto-zwrotnie, spełniając następujące zadania:  przejmowanie I przekazywanie na korbowód ciśnienia spalin,  uszczelnianie przestrzeni roboczej cylindra,  wytłaczanie rozprężonych spalin, wytwarzanie podciśnienia powodującego napełnienie cylindra świeżym ładunkiem,    .sterowanie napełnianiem I opróżnianiem cylindra (tylko w silnikach o rozrządzie szczelinowym lub mieszanym).Podczas pracy silnika tłok podlega zmiennym obciążeniom mechanicznym i cieplnym. Ze względu na znaczne prędkości liniowe tłoków, ich mechaniczne obciążenia wywoływane przez siły bezwładności są często większe niż stosunkowo znaczne obciążenia powodowane przez ciśnienie spalin.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)