TŁOKI SILNIKÓW CHŁODZONYCH POWIETRZEM

Tłoki silników chłodzonych powietrzem pracują w wyż­szych temperaturach niż w silnikach chłodzonych wodą i z tego względu wymagają odpowiednio luźniejszego paso­wania (na zimno). Im większe są luzy płaszcza tłoka w cylindrze, tym silniej wybija się tłok wskutek uderzania o ścianki cylindra pod­czas zmian kierunku ruchu, a więc ogólnie dąży się, aby luz płaszcza tłoka w cylindrze był jak najmniejszy. Dlatego też płaszcze tłoków ze stopów lekkich często przecina się wzdłużnie pod niewielkim kątem do osi cylindra, co pozwala na swobodne odkształcanie się tłoka podczas nagrzewania, pomimo stosunkowo ciasnego dopasowania go do cylindra (na zimno). Przecięcia wykonuje się na całej długości płaszcza (L2) lub tylko na pewnym odcinku .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)