Tłumiki sportowe nowej generacji

Od dawna, ba chyba od czasów wprowadzenia pierwszej linii montażowej gdzie produkowano sławne Fordy T, pasjonaci motoryzacji pragnęli udoskonalać wytwory masowej produkcji. Sam zamysł produkcji masowej niesie w swoich założeniach znaczące ograniczenia. Nie ma tu mowy o indywidualności, ani o śrubowaniu parametrów. A wielu posiadaczy wytworów masowej produkcji marzyło o swoim oryginalnym lepszym pojeździe. I to właśnie były początki tuningu. W Polsce za czasów „radosnego” PRL-u tuning oznaczał także przeróbki fabrycznych aut, aby się mniej psuły, nie przeciekały, a przede wszystkim nie były tak paliwożerne. Wtedy dużym sukcesem było dorobienie tłumika do naszego auta i nikt nie marzył o osiągach, a tylko o tym działało. W późniejszym okresie czasu, gdy z zachodu zaczęły napływać „maszyny” pokroju volkswagena golfa, czy opla kadeta, prawdziwy tuning zapukał do polskich warsztatów. Dużą karierę zaczęły robić wszelkiej maści spojlery i tłumiki sportowe. Wzorowane na oryginałach, albo na przywiezionych z zagranicy pojedynczych egzemplarzach tłumików sportowych z homologacją wytwory rodzimej produkcji raczej udawały niż były prawdziwymi tłumikami sportowymi. Dziś sytuacja bardzo się zmieniła. Większość warsztatów zajmujących się tuningiem oferuje swoim klientom wyroby porządnie wykonane, z homologacją i certyfikatami. Nie inaczej jest z tłumikami sportowymi. Można bez kłopotu nabyć do swojego auta dedykowane tłumiki sportowe najlepszych firm tubingowych takich jak AMG, Bosal czy Irmischer. Produkty te wykonane bardzo starannie z innowacyjną myślą konstruktorską są wykonane z najlepszych materiałów tłumiących i konstrukcyjnych. Obudowy (często nazywane puszkami), czyli najłatwiej korodująca część tłumika sportowego wykonywana jest z wysokiej jakości blachy stalowej dodatkowo pokrywanej warstwą aluminium. Można również zażyczyć sobie tłumik sportowy w całości wykonany z blachy nierdzewnej. Jego trwałość jest wtedy oceniana na dziesiątki lat. Do takich tłumików producenci dołączają końcówki chromowanej stali, z siatkami z tytanu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)