Tłumiki układu wydechowego

Budowa układu wydechowego poszczególnych samochodów osobowych, ciężarowych i innych pojazdów mechanicznych poruszających się po naszych drogach generalnie jest bardzo podobna. W skład tego układu wchodzą przede wszystkim: kolektor, tłumik przedni, katalizator, tłumik środkowy, tłumik końcowy i rura wydechowa stanowiąca ostatni odcinek układu wydechowego. Układ ten jest bardzo specyficznym układem mechanicznym każdego pojazdu. Służy on przede wszystkim do przetwarzania produkowanych przez silnik spalin samochodowych oraz jest reduktorem powstającego w procesie cyklu pracy silnika hałasu zarówno we wnętrzu pojazdu jak i na zewnątrz samochodu. Jest to układ dbający o poziom wydzielanych przez nasz samochód decybeli i odpowiedzialny za emisję zneutralizowanych spalin pojazdu. Układ wydechowy pod względem obsługi jest dość wyjątkowy, kupując nowy samochód w sprawie tego układu nie dostaniemy żadnych wytycznych co do sposobu jego eksploatacji. Nie ma zaleceń co do okresu użytkowania poszczególnych jego części, nie maja one określonego czasu czy też kilometrów użytkowania. Można by rzec, ze trwałość tego układu zależy tylko i wyłącznie od tego w jakich warunkach dany samochód jest eksploatowany. Samochody poruszające się tylko w ruchu miejskim, będą miały dużo bardziej awaryjny układ wydechowy od samochodów pokonujących długie trasy, przy znacznie wyższych prędkościach niż te osiągana w cyklu miejskim. Wszelkiego rodzaju usterki i awarie układu wydechowego są zawsze przede wszystkim słyszalne, głośna praca tego układu zawsze oznacza, że nadszedł czas aby odwiedzić warsztat samochodowy. Większość awarii układu wydechowego to mechaniczne lub korozyjne uszkodzenia poszczególnych części układu wydechowego. Najbardziej awaryjne bo podatne i na korozję i na uszkodzenia mechaniczne są tłumiki układu wydechowego. Związki chemiczne, które w obszarach tłumików utleniają się do postaci kwasów, działające na przemian bardzo wysokie temperatury i temperatury bardzo niskie, oprócz tego w pewnych warunkach działanie środków chemicznych z zewnątrz jak to jest podczas zimy, wszystko to sprawia, że tłumik jest elementem najbardziej narażonym układu wydechowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)