UMIARKOWANE OBCIĄŻENIA

Sworz­nie tłokowe podlegające umiarkowanym obciążeniom wy­rabia się ze stali węglowej do ulepszania (C = 0,45%) i    hartuie powierzchniowo na głębokość 1,0… 1,5 mm do twardości 50…58 HRC. Odporność na zużycie sworznia tłokowego zabezpiecza się przez dużą twardość powierzchni zewnętrznej i wysoką gładkość obu ścianek (zewnętrzna w klasie 10, wewnętrzna — 8). Znaczne zwiększenie wytrzy­małości zmęczeniowej zapewnia się przez powierzchniowe utwardzenie i polerowanie obu ścianek sworznia.Ustalenie sworznia tłokowego. Ze względu na sposób usta­lenia i ułożyskowania, wśród sworzni tłokowych rozróżnia się następujące odmiany:    pływający, mający swobodę obracania się zarówno w tłoku jak i w główce korbowodu  sposób najczęściej stosowany ze względu na równomierne zużycie i  łatwe składanie tłoka z korbowodem,    zaciśnięty w korbowodzle i obracający się tylko w tłoku przeważnie żeliwnym (rys. 35-51c); sworzeń taki podlega na ogół umiarkowanym naprężeniom zginającym, ponieważ wykorzystuje się tu możliwość skrócenia długości osadzenia w główce korbowodu i wydłużenia piast w tłoku; sposób wy­chodzący z użycia,zaciśnięty-w tłoku, obracający się tylko w główce kor­bowodu i ustalony w piastach tłoka sposób obecnie rzadko stosowany.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)