UMOWNE PRZYJĘCIE

Okres ten {2—3 na wykresie) tzw. spiętrzenia ciśnienia koń­czy się po osiągnięciu szczytowego ciśnienia spalania pe po wykonaniu przez tłok zwrotu zewnętrznego. Ciśnienie Pt można określić szacunkowo wg zależności empirycznej: Pz = (e + 0,3) • (pe — 2,5) [kG/cm2], gdzie: pe — średnie ciśnienie (użyteczne); p* = 30…50 [kG/cm8].Przebieg spalania charakteryzuje tzw. współczynnik twar­dości biegu silnika K — Ap/Aip [kG/cma0 o. w. k.], gdzie: Ap — przyrost ciśnienia w okresie spiętrzenia ciśnienia oraz Ay — kąt obrotu wału korbowego odpowiadający okresowi spiętrzania ciśnienia. Przyjmuje się umownie, że spalanie mieszanki kończy się w chwili, gdy temperatura spalin osiąga maksimum.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)