WAŁY KORBOWE WIELOCYLINDROWE

Wały korbowe wielocylindrowych silników czterosuwowych mogą być wyrównoważone bez stosowania przeciwciężarów w razie spełnienia następujących warunków:parzysta liczba wykorbień (co najmniej cztery),  lustrzane odbicie jednej połowy długości wału względem drugiej, środek ciężkości w osi obrotu wału.Często, pomimo całkowitego wyrównoważenia sił od­środkowych, wały korbowe silników wielocylindrowych za­opatruje się w przeciwciężary. Zadaniem ich jest wyrówno­ważenie poszczególnych wykorbień, w celu zmniejszenia momentów zginających człony wału oraz odciążenia łożysk głównych wału korbowego.Przeciwciężary wyrównowaźające siły odśrodkowe i ich momenty umieszcza się na ogół na przedłużeniach ramion wykorbień lub, np. z braku miejsca, na skrajnych ramio­nach, wału korbowego .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)