WTRYSKIWANIE PALIWA

Wtry­skiwanie paliwa rozpoczyna się pod koniec suwu sprężania i      kończy, zależnie od obciążenia silnika, przed lub jpo wykonąniu j przez tłok zwrotu zewnętrznego.  Proces spalania można podzielić^ poglądowo na trzy charakterystyczne okresy opóźnienie zapłonu (opóźnie­nie wzrostu ciśnienia); okres ten odpowiada odcinkowi krzywej wykresu indykatorowego od roz­poczęcia wtrysku paliwa: do chwili, w któ­rej wystąpi uchwytny wzrost ciśnienia spowodowany spalaniem (punkt 2); w okresie tym paruje rozpylane paliwo, zaczyna tworzyć się mieszanka   pierwsze ośrodki zapłonu oraz zwykle pojawia się już otwarty płomień,    spalanie niekontrolowane (gwałtowny wzrost ciśnienia*, również nazywany z uwagi na charakter spalania — okre­sem spalania detonacyjnego); okres ten odpowiada zwykle odcinkowi wykresu indykatorowego od punktu 2 do punktu 3.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)