WYMAGANE WYRÓWNOWAŻENIE

Ze względu.na nieuniknioną nierównomierność momentu obrotowego, tłokowy silnik suwowy nie może być całko­wicie wyrównoważony. W praktyce wyrównoważenie sil­nika polega więc jedynie na ograniczeniu nierównomierności momentu obrotowego do zakresu dopuszczalnego.Wyrównoważenie silnika osiąga się przez:—   dobranie liczby i układu cylindrów oraz rozmieszczenie wykorbień wału korbowego w sposób zapewniający wzajemne znoszenie się sił bezwładności,   zastosowanie przeciwciężarów równoważących siły bez­władności. Wymagane wyrównoważenie silnika uzyskuje się na drodze konstrukcyjnej przez: jednakowy ciężar poszczególnych części złożeń tłokowych, jednakowe ciężary i jednakowe roz­mieszczenie środków ciężkości poszczególnych korbowodów, statyczne i dynamiczne wyrównoważenie wału korbowe­go (łącznie z kołem zamachowym).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim blogu! Nazywam się Adam Jaworski i jestem ogromnym pasjonatem motoryzacji, o samochodach wiem prawie wszystko. Motoryzacja to mój "konik". Potrafię spędzać całe dnie cementując stare samochody i przywracając im dawną świetność. Jeśli lubisz taką tematykę to zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)